Pizza bij O”Pazzo”

O Pazzo - EntreeDit Italiaanse restaurant bestaat uit café, trattoria, pizzeria en restaurant. Afgelopen zondag hebben we weer eens bezoek gebracht aan het pizza gedeelte van het restaurant. Bij binnenkomst sta je meteen weer in italië, een mooie bar, lekker overdreven aankleding en drukte alom.

Geduld

Reserveren is niet mogelijk en het is er steevast druk, zeker op zondagavond. De bar of een luxe chesterfield bieden uitkomst, met een wijntje vooraf is het geduld makkelijk op te brengen. Volgens de gastheer een half uurtje wachten, maar na een kwartier mochten we aan tafel, een mooi kunstje “under-promise & over-deliver”.

De bediening was gehaast en een tikkeltje bitchie (of is dat Italiaans temperament?). De kaart biedt bijna alleen maar pizza’s, maar daar komen we ook voor. Voor een nette prijs heb je keuze uit een groot assortiment typisch Italiaanse pizza’s. Mijn favoriet is meestal een pizza met parmaham, rucola en parmazaanse kaas (eventueel met wat mascarpone), zo dit maal ook.

O PazzoPizzabakker Blues

Na onze bestelling gedaan te hebben, lieten de pizza’s erg lang op zich wachten. We hadden niets spectaculairs gevraagd, dus een uur na binnenkomst maar eens nagevraagd of het ging lukken. “Ja, de pizzabakker staat er vanavond helemaal alleen voor, dus hij heeft het druk”. Juist ja, arme jongen.

Hoewel de bediening er zeker niet alleen voor stond, gingen er wel af en toe wat bestellingen verloren, de wijntjes kwamen niet altijd door.

En fin, anderhalf uur nadat we aan tafel waren gegaan kwamen daar eindelijk vier pizza’s te voorschijn, beter laat dan nooit. Pizza’s met goede ingrediënten, dat proef je meteen. De pizza’s vielen goed in de smaak bij iedereen. Maar als ik echt kritisch mag zijn, mijn pizza bevatte naar mijn smaak iets te veel mozzerella als basis en het ontbrak geheel aan een salsa di pomodori onderop (of wordt ik nu heel hard terecht gewezen dat die er ook niet onder hoort?).

Wel slecht vond ik het van de bediening dat er geen enkel excuus kwam voor de exorbitant lange tijd die de pizza’s op zich hebben laten wachten, ook al heeft de pizzabakker het nog zo zwaar. Op dit soort momenten is het juist de vriendelijkheid en souplesse van de bediening die de gasten tevreden kan houden, gemiste kans.

Gespreksstof

Kortom, nette prijzen voor echte Italiaanse pizza’s, maar neem voldoende gespreksstof mee, of vraag vooraf even hoe het met de pizzabakker is!

O”Pazzo”
Mariniersweg 90
3011NV Rotterdam
010-2827107
www.opazzo.nl

16 thoughts on “Pizza bij O”Pazzo””

  1. Buonasera signor a signora o.Pazzo.

    Wij zijn een Italiaans bedrijf en willen graag op een zaterdag in februari met z,n alle uiteten gaan.

    Kunt u voor 18 personen een menu samenstellen?
    Of keuze uit 2 of 3 soorten.

    Een Italiaans voorgerecht en hoofdgerecht.

    Ik hoop zo spoedig mogelijk iets van u te horen!

    Ciao Babs

  2. Slechte ombeschofte bediening , zelf de eigenaar/resse loopt rond met een gezicht van heb ik jou daar.
    Voedsel goed, maar de bediening is éé’m van de slechtste van Rotterdam, en kom er beslist niet terug.
    Men gooit en smijt en nooit kan er een aardig woord vanaf, of goedenavond en dank uwel.
    Volgens mij zijn het beslist geen itiliaanse eigenaars, want die zijn veel vriendelijker.
    meest ombeschofte zooitje wat ik ooit gezien heb,

  3. biedingen uiterst slecht je word daar bediend op welke kleding je
    draagt na het drankje al wegelopen slordig voor een betalende klant van zes mensen zonde van het mooie restaurant

  4. Ruim 6 weken vooraf een tafel gereserveerd dat we met 14 personen op 5 april 2008 wilde eten.
    Op de bewuste avond hebben we 1 uur moeten wachten voordat we aan tafel konden. De bediening was meer met elkaar bezig en het eten heeft ruim 2 uur geduurd voordat er iets kwam. Het brood was op. Een excuus nee dat kon er niet vanaf. We hebben besloten hier nooit meer te komen. En een fooi dat hebben we zeker niet gedaan die avond.
    Opazzo-onnikso

  5. De tent is prachtig en sfeervol maaaaaaaaaaar de bediening vreselijk.Ik ben nu 6x geweest maar altijd is er wel iets maar vooral geen hart voor de cliént /zaak.Ik ga niet meer komen jammer maar waar.

  6. Zo jammer dat ze hier echt vergeten zijn waar het om gaat bij een gezellig etentje buiten de deur. Al bij binnenkomst is de sfeer gezet. Het personeel is arrogant en heeft eigenlijk helemaal geen zin om klantvriendelijk te zijn of je überhaubt maar te woord te staan. Als dan blijkt dat de reservering (die al twee weken van te voren is gemaakt) vergeten is, is er niemand bereidt om moeite te doen dit recht te zetten.De man achter de bar vindt het maar gezeur en laat dit ook duidelijk blijken aan de rest van de klanten. De servicegerichtheid en klantvriendelijkheid zijn ze hier al een tijdje geleden uit het oog verloren. Heel erg jammer, aangezien het daar toch allemaal om draait. Gelukkig zit er naast dit restaurant een leuke kleine pizzaria. Iets minder interieur, maar de service is er super en het eten zeker net zo goed!

  7. Werkelijk het meest ongastvrije restaurant waar we ooit zijn geweest.
    ondanks dat de zaak maar halfvol zat konden wij op onze 20st trouwdag geen a la carte voor onszelf en pizza voor onze kinderen combineren aan dezelfde tafel. Regeltjes zijn hier belangrijker dan de gasten. Na praten als Brugman zijn we ons geld maar ergens anders gaan besteden.

  8. De recenties over OPazzo beperken zich helaas tot het pizza gedeelte van dit Italiaanse restaurant. Het zegt eigenlijk meer over de recensenten dan over de kwaliteit van het restaurant. Voor het a-la-carte gedeelte kan je wel degelijk reserveren en wordt je na binnenkomst met alle egards behandeld en voorzien van uitstekende gerechten tegen pittige prijzen. De algemene kwaliteit van goede restaurants wordt mede ook wel afgeleid van de kwaliteit van hun toiletgroep. Bij OPazzo wordt je verrast door het op de achtergrond hoorbare Gregorisaans gezang. Je waant je in een andere wereld. Terug op aarde gekomen wachten de heerlijke schotels.

  9. Het restauarant is echt prachtig en het eten heerlijk. Nu komt dan de onvermijdelijke MAAR: de bediening is gewoon zwaar KUT (sorry maar dit is het enige passende woord).

    Arrogant, ongeinteresseerd en totaal niet gedreven. Uitzondering waren twee dames maar hun goede bedoelingen werden helaas ondergesneeuwd door de slechte van hun mannelijke collega’s.

    Eerst duurde het een kwartier voordat we een wijnkaart hadden. Na de wijn besteld te hebben kon meneer de ober het niet opbrengen te vragen of te luisteren dus weer een kwartier later pas brood besteld. Kwam er uiteindelijk 10 minuten laten één broodje per persoon, zonder boter of olie.

    Menukaart uiteraard ook niet gekregen dus weer wachten. Kaart die we kregen was erg klein en toen we hier om vragen antwoordde de ober dat dat klopte. Dit terwijl tafel naast ons een grotere kaart had.

    Eten duurde behoorlijk lang maar, eerlijk is eerlijk, smaakte echt geweldig, zowel voor- als hoofdgerecht.

    Onze ober verziekte dit wederom want, als ik een fles wijn van rond de EUR 50,00 heb gekocht, dan mag ik toch verwachten dat men die ook voor me inschenkt gedurende het diner!? Niet in O’Pazzo dus.

    Koffie liet ook een kwartier op zich wachten, de cognac en koffielikeur serveerde men echter meteen en werd op tafel gesmeten.

    Toen ik klaagde over het feit dat m’n cognac in een likeurglas werd geserveerd was de reactie: we hebben geen andere glazen. Daarbij moest de ober met het Aziatische uiterlijk schijnbaar ook nog eens een verongelijkt gezicht opzetten. Alsof hij de betalende klant is.

    Als O’Pazzo hun a-la-carte menu gaat thuisbezorgen wordt ik wellicht weer klant bij ze.

    Hopelijk loop ik de eigenaar binnenkort eens tegen het lijf want ik kan me niet voorstellen dat hij weet hoe het personeel zijn zaak verziekt.

  10. Ik ben het helemaal eens met voorgaande reacties. Ik ben hier een halfjaar geleden uitgebreid gaan eten met een goede vriend. Het eten was voortreffelijk maar de bediening is een grove schande! Vooral die verwijfde ober met zijn Aziatisch uiterlijk. We moesten op een bepaald moment zeker 1 uur wachten op ons hoofdgerecht. Toen ik deze ober daarop aansprak trok hij een verongelijkt gezicht en liet me weten dat het er aankwam. Geen respect, geen excuus, helemaal niets. Dit was de tweede keer dat ik in O’Pazzo was geweest. Bij de eerste keer moesten we aan de bar op een tafeltje wachten. De barman stond zwaar chagrijnig achter de bar; wellicht was hij boos omdat hij ‘alleen’ achter de bar stond. Je voelt je werkelijk waar bezwaard om een drankje te bestellen. Na deze 2 ervaringen heb ik O’Pazzo definitief vaarwel gezegd. Mensen, blijf er weg want in mijn optiek is klant nog altijd koning!

  11. Ik ben het helemaal niet eens met de negatieve reacties hier.
    Ik ben altijd prima geholpen hier. En het is er altijd druk ja. Er word van te voren gezegd hoe lang je moet wachten op een tafeltje, keus is aan u. Simpel toch. Loop even een rondje en kom terug ipv het ergenis peil in jezelf op te voeren.
    En tja dat je wanneer het bizar druk is wat langer op je bestelling moet wachten, toegegeven heb ik ook eens meegemaakt was niet zo leuk voor de hongerige maag maar ach geen haast toch, anders ga je maar naar de friettent ozfo.
    Bediening geen problemen mee gehad, nog nooit en ik kom er regelmatig en al jaren, altijd vriendelijk en nooit te beroerd voor uitleg en om bijv. nog even extra olijven te halen.
    Het is een mooi restaurant met een prachtige oven, de toiletten zijn geweldig en de hele aankleding in het restaurant is adembenemend.
    Het is leuk om met kinderen heen te gaan ook.

Geef een reactie